reklama

Zaslúžila som si to

Ďakujem, mami, zaslúžil som si to. Týmito slovami ma nedávno zaskočil môj šesťročný syn. Pri pohľade do jeho večne šibalských očí mi bolo jasné, že to myslí vážne a ja som sa v sekunde cítila zahanbene.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

Hučanie má aj výhody

Reflexne, no podotýkam jemne, som mu totiž brnkla rukou poza uši, keď do mňa plnou silou vpálil v obchode s nákupným detským košíkom tak, že mi podlomilo nohy. O nervoch nehovoriac. Predchádzali tomu rôzne napomenutia, pretože predtým neustále vrážal do košíka, ktorý si pred sebou tlačil môj starší syn. Z nevinnej hry sa rozpútalo peklo v drogérii a boj o život, teda o košík. Roztopašný náraz do mňa bol už len čerešničkou na torte z neplechy.

Nie, nebijem deti. Občas mi vyletí ukazovák a pohrozím. Občas dostanú varovnú frčku, ale väčšinou, keď nezaberá trpezlivé vysvetľovanie a výchova, slovami môjho staršieho syna – hučím. A zazerám. Bleskami z mojich očí by mohli kŕmiť elektrárne. Ale som ako sopka. Po výbuchu máme na dlhší čas vystaráno a plnia sa mi „želania“. Zrazu sa dá do 20 minút upratať aj legovo-mínové pole v detskej izbe. Ani hračky už netreba nechať po celom gauči v obývačke, aby s nimi hneď ráno mohli zase pokračovať v hraní. Hygiena sa vybaví dokonale, no bleskove. Dokonca sa mi ako bonus na udobrenie ujde aj malé narýchlo zimprovizované predstavenie, pusa a objatie. To je najvááác!

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Spravodlivé zrkadlo

V obchode nebolo treba upratovať. Upratať som si to musela jedine ja v sebe. Došlo mi to pomerne okamžite. Moje blesky hnevu, totiž zaliali slzy lásky. Možno trochu aj bolesti, lebo som mala na pleci ťažkú tašku a bolesť mi strašne vystreľovala do ramena... Ale pod ťarchou toho nevinného úprimného pohľadu sa nedalo inak. Hlavou mi prebehlo, ako často a presvedčivo sa dokážeme hádať, dokonca aj pobiť, len aby sme niekomu dokázali, že nás potrestal nespravodlivo. Koľko alibizmu dokážeme zozbierať a koľko kreativity máme naporúdzi tam, kde by stačilo priznať si chybu a povedať – áno, máš pravdu, zaslúžil som si to.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Kam sa z nás vytráca tento úžasný detský zmysel pre spravodlivosť a prečo tak dobrovoľne strácame tú niť, ktorá nás spája so spravodlivým detstvom? „Nie, Láska moja malá. To ja ďakujem tebe. Zaslúžila som si to!“ Deti sú moje spravodlivé zrkadlo a moja niť do detského sveta, ktorú nechcem stratiť.

Monika Chybová

Monika Chybová

Bloger 
  • Počet článkov:  6
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Novinár, redaktor, publicista, proste človek, čo dokáže urobiť slušné PR :) a kto neverí, môže si osobne preveriť ;) Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu